Tuesday 4 March 2014

REPTILIA

Reptilia.
Sejenis haiwan peliharaan berbentuk bantal busuk
berkulit dot-dot.
Lembik.
Selalu dibuli oleh Abell bila tiadanya saya atau bila saya terleka.
Boleh dilentur dan boleh dibawa kemana saja
walaupun bersaiz besar
Sering disumbat didalam beg galas tanpa pengetahuan ketika hendak pulang ke kampung.
Friendly.
Tidak busuk seperti haiwan peliharaan orang lain
kerana akan dipakaikan perfume tiga hari sekali.
Tapi seringkali dikeji oleh mak sambil mengangkat reptilia ini guna hujung jari.
Sentiasa mendodoikan saya sehingga tertidur.
Suatu bentuk binatang yang melalaikan kerana akan dicium sehingga tertidur
atau ketika banyak masalah.
Juga akan di cium sebelum dan pulang dari class.
Baru berusia setahun.
Saya milikinya beberapa bulan sebelum saya mengenali awak.
Jadi bila ada reptilia, saya rasa ada juga awak;
Sentiasa dekat. ceh.


Awak, awak nak berkawan tak dengan reptilia saya? hahah. Dia tak makan orang


No comments:

Post a Comment